Мобілізації немає, вам здалося. Які меседжі поширюють луганські пропагандисти

Мобілізації немає, вам здалося. Які меседжі поширюють луганські пропагандисти

Жителів окупованого Луганська намагаються переконати: вони хочуть приєднатися до Росії, України як держави скоро не стане, а ніякої примусової мобілізації не існує. Реальна Газета продовжує спостерігати за “вкидами” фейків та маніпуляціями у “республіканських” ЗМІ.

Набираємо лише добровольців

“Ніякої мобілізації немає. А всі відео затримань чоловіків — то постановка”. Саме такий меседж почали просувати в Луганську. Спочатку на російському “Першому Каналі” вийшла передача “АнтиФейк”,  де ведучий Олександр Смол заявив, що насправді в Луганську немає ніякої примусової мобілізації, і чоловіки можуть спокійно пересуватися містом. Луганчани легко впізнають на відео з порожніми вулицями своє місто, проте пропагандисти, які жодного разу в Луганську не були, стверджують, що відео знаті в західних областях України. Для “підтвердження” своїх слів Смол навіть розпитав “експерта” — італійця Ріккардо Кокко, який чотири роки живе в Луганську. Той заявив, що буцімто в місті “немає ніякої паніки”.

Залишимо за скобками те, що програма про розвінчання фейків насправді фейк поширює, і підкреслимо весь цинізм меседжу про “вигадану” мобілізацію. Жителям Луганська пропонують не вірити власним очам, а довіряти словам “эксперта”, якому навряд загрожує потрапити в “армію”.

Сюжет з програми “АнтиФейк” можна було б сприймати як частину інформаційної війни Кремля, проте угрупування “ЛНР” вже офіційно заявило: ніякої примусової мобілізації немає.

“На даний момент мобілізація чоловіків призовного віку в Республіці не проводиться. Відео та інформаційні повідомлення про нібито проведену примусову мобілізацію, що з’являються в інтернеті, є постановкою і фальсифікацією, що проводиться противником з метою дестабілізації обстановки в державі”, —заявив заступник “військового комісара ЛНР” Олексій Курченко.

Він навіть закликав повідомляти в комендатуру, якщо хтось намагатиметься забрати чоловіка в “армію” проти його волі.

Проте навіть відверто проросійські пабліки в соціальних мережах не вірять у “добровільну” мобілізацію і обурені через подібні заяви. Мобілізації немає, вам здалося. Які меседжі поширюють луганські пропагандисти

Вочевидь, меседж “примусової мобілізації немає” спрямований на внутрішнього російського глядача, бо в Луганську взагалі не сприймають. Проте, як після таких заяв повинні себе почувати луганські чоловіки, які вже понад півроку ховаються по домівках? Ними нехтують так, ніби їх не існує.

Всі на “референдум”

Тема “референдуму” за приєднання окупованої Луганщини просувається не так активно, як місяць тому, але все пропагандисти намагаються намалювати картину абсолютної народної підтримки. Наприклад, на луганському телебаченні показали маніпулятивне опитування, яке мало б продемонструвати народне бажання стати частиною Росії. Луганчанам поставили питання: як вони ставляться до приєднання “республіки” до РФ. Тобто у жителів міста не питають, чи хочуть вони проводити “референдум” — те, що він буде, подається як доконаний факт. Але навіть при такій відвертій маніпуляції дехто з луганчан настільки зневірився, що відповідає: “гірше вже не буде”.

Також зауважимо, що сьогодні в Луганську із міркувань безпеки майже ніхто не буде відкрито критикувати Росію. Тому відповіді, яка відрізняється від схвальної, телевізійники отримати не могли.

У новинах стверджується, що жителі “республіки” нібито питають у чиновників, коли буде “референдум”. Проте у цьому ж новинному сюжеті розповідають, що ціль зустрічі з профспілками — довести до трудових колективів важливість проведення “референдуму”. Тобто виявляється, що жителям міста треба пояснювати, навіщо щось проводити. Це не відповідає меседжу нібито всезагальну підтримку ідеї приєднатися до Росії.  

Саме профспілки та бюджетники стали знаряддями у просуванні “референдуму”. Ось лише декілька заголовків з новин на головному новинному ресурсі “ЛНР”:

  •  “Представники луганської профспілки вугільників обговорили підготовку до референдуму”
  •  “Колектив луганської гімназії №30 підтримав ідею референдуму про входження ЛНР до складу РФ”
  • “Представники парламенту обговорили підготовку до референдуму із мешканцями низки регіонів ЛНР”
  •   “Голова ВП ЛНР обговорив з колективом Далівського університету підготовку до референдуму”
  •  “Женрада Старобільська підтримала ідею референдуму про входження ЛНР до складу РФ”
Мобілізації немає, вам здалося. Які меседжі поширюють луганські пропагандисти

На луганському телебаченні стверджують, що жителі “республіки” нібито вже 8 років хочуть увійти до складу РФ, тому готові “голосувати” хоч завтра.

Зазначимо, що поки процес приєднання “республік” Кремль поставив на паузу. В Москві не знають, що робити із “референдумом”, бо окупувати Донецьку область до кінця не вдалося. Навіть не всю Луганщину росіяни взяли під контроль.

Добірка фейків

Луганські пропагандисти реанімують старі фейки, аби просунути меседж “Європа втомилася від українців”. Ми вже писали про те, що пропаганда намагається зобразити українських біженців в Європі лінивими нахлібниками з кримінальними нахилами. 

Зараз на луганському телебаченні запустили меседж “поляки починають вказувати українцям їх місце”. Стверджується, що українських біженців, які хочуть отримати польський національний ідентифікаційний номер PESEL змушують розказати про своє відношення до Степана Бандери та Волинську трагедію. Серед питань нібито є два провокативних: “Чи вважаєте ви, що Степан Бандера терорист? — Так/Ні” та “Визнаю відповідальність українських націоналістів за вбивство поляків під час Волинської різанини. — Та ні”. Фотографію такої анкети розповсюджують в проросійських телеграм-каналах. Також її показали в Луганських “Вістях тижня”.

Мобілізації немає, вам здалося. Які меседжі поширюють луганські пропагандисти

Проте ця анкета —підробка. У цьому легко переконатися, якщо скачати справжню анкету з офіційного сайту влади Польщі. Про відношення до Степана Бандери там не питають.

В намаганнях сформувати негативний образ поляка, “Вісті тижня” почали стверджувати, що в деяких магазинах у Львівській та Тернопільській областей нібито з’явилися цінники у двох валютах — у гривні та злотих. Пропагандисти вважають, що ці області готують до приєднання до Польщі.

На цінниках написано “капуста”, проте на фото інші овочі. До того ж в Україні вже давно нема таких цін. Джерело таких фотографій — сумнівний польський націоналістичний телеграм-канал. Проте де і коли були зроблені знімки — невідомо.

Мобілізації немає, вам здалося. Які меседжі поширюють луганські пропагандисти

Але не Польщею єдиною. Пропагандисти стверджують, що в Японії з’явилася реклама, де кухар закриває рота дівчині в українському одязі, щоб вона перестала викрикувати свої лозунги та поїла суші.

“Може, поговоримо про щось ще, крім того, що весь світ має виконувати будь-які забаганки українських біженців? Наприклад, про те, які смачні у нас суші”, — нібито йдеться у рекламі.

Центр протидії дезінформації спільно із Посольством України в Японії звернулися до керівництва компанії Sushinomidori (саме їм приписувалася реклама) для отримання пояснень щодо провокаційного білборду. У компанії заявили, що не підтримують дискримінацію жодної з країн чи національностей, і зображення, яке поширюється, не має відношення до їх компанії.

“Продана зброя”

Луганські пропагандисти щонайменше з квітня поширюють наратив про те, що зброя, яку Україна отримує від Західних країн, потрапляє на чорні ринки. Для прикладу меседж із “аналітичної” програми “Кстаті”: “українська влада торгує західною зброєю, а США дозволяють це робити”. Згідно з кремлівською теорією змов, США постачає Україні лише частину зброї, а все інше продає на чорному ринку терористичним організаціям. Після цього вже Україна нібито продає частку своєї зброї тим же терористам.

Проте російська дезінформація не наводить жодних доказів того, що такий продаж відбувається насправді. Тому такі заяви є безпідставними. Західні партнери України вже засвідчили, що заяви про контрабанду зброї є частиною російської пропагандистської машини.

Пропагандисти стверджують: якщо стріляє Росія, то акуратно, точково та виключно по військових об’єктах. А якщо Україна — то обов’язково по мирних жителях. Цинічно заявляється, що Україна навмисно “заради картинки” наносить удари по своїм торговельним центрам і гуртожиткам для інвалідів. Це так пропаганда говорить про обстріл ТЦ в Кременчуку, де внаслідок ракетного удару РФ загинуло 27 людей, та обстріл гуртожитку в Харкові, де загинула 21 людина. “Лише повне виконання завдань Спеціальної військової операції зможе зупинити українських терористів”, — резюмують на “Луганську 24”.

За 8 років війни жителі окупованого Донбасу ще не були настільки дискриміновані, як зараз. Їх думками маніпулюють, їм “згодовують” фейки, а зараз ще відмовляють у визнанні кричущої проблеми — примусової мобілізації.

Залишити відповідь