Що робити, якщо не приймають заяву про призначення допомоги переселенцям  

Що робити, якщо не приймають заяву про призначення допомоги переселенцям  

Українці, які стали переселенцями, мають право отримувати допомогу, яка б частково покривала витравити на проживання. Проте є випадки, коли з різних причин заяву не приймають.

Правозахисники Донбас СОС розповіли, що робити, якщо органи соціального захисту відмовляють у прийомі заяви про призначення допомоги на проживання.

Так, змінами від 19.08.2022 року передбачено шляхи вирішення проблеми із заявками, які були подані через Дію до 30 квітня, але так і не були опрацьовані. Зазначено, що допомога надається за період, коли така особа мала право на допомогу. Тобто навіть якщо заявка не була опрацьована, а ви вже повернулися додому і не є внутрішньо переміщеною особою, то допомога має бути виплачена за попередній період (починаючи з березня 2022 року).

Постановою передбачено, що Мінцифра формує відповідний перелік ВПО та передає Мінсоцполітики. В цілому, питання має вирішитися на підставі переліку, який розіслано Державним підприємством “Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України” в розрізі районів та міст, де такі особи первинно перебували, коли подавали документи через Дію.

Також особа може звернутися до органів соцзахисту особисто чи поштою із заявою, та інформацією, збереженою на носіях (наприклад, скріншот), що підтверджує факт подання заяви до 30 квітня.

Однак проблема в тому, що в Дії відсутня інформація про дату подачі заяви. І на підставі цього органи соцзахисту відмовляють в прийомі документів.

Правозахисники зазначають, що така відмова неправомірна. Ваші документи мають бути прийняті та розглянуті. До своїх документів, радять додавати супровідний лист. Постановою КМУ передбачена можливість направлення документів поштою (саме Укрпоштою, подача електронною поштою не передбачена). Документи краще направляти рекомендованим листом з описом вкладення.

Якщо співробітники органу соціального захисту відмовляються приймати документи, ви можете діяти наступним чином:

  • звернутися до керівництва цього управління (відділу) соціального захисту, вказати на неправомірну поведінку, вимагати, щоб документи були прийняті та розглянуті;
  • направити документи поштою, подзвонити на Урядову гарячу лінію за номером 15-45 та залишити свою скаргу;
  • звернутися на Гарячу лінію Мінреінтеграції за номером 15-48 або на Гарячу лінію Уповноваженого з питань ВПО +38(066) 813-62-39 та повідомити про порушення ваших прав.

Залишити відповідь