Окупаційна влада Луганська хоче перетворити “Шахтарський торт” на регіональний бренд РФ

Окупаційна влада Луганська хоче перетворити “Шахтарський торт” на регіональний бренд РФ

В окупованому Луганську розробляють нові десерти, які мають замінити або доповнити відомий “Шахтарський торт” — кулінарну візитівку Луганська. Тепер її хочуть позиціонувати як регіональний символ “російської” території.

Про це повідомляє пропагандистський ресурс ЛІЦ.

Зараз “Шахтарський торт” роблять на кондитерській фабриці “Лаконд”, що працює під контролем окупаційної влади.

Оновлений “Шахтарський торт” хочуть зробити відмінним від традиційного. Паралельно окупаційна адміністрація розглядає можливість офіційної реєстрації цього десерту як “регіонального бренду”, що, на їхню думку, має “захистити його від підробок”.

В “ЛНР” стверджують, що тепер “Шахтарський торт” продають на російських маркетплейсах і називають презентом, який “позиціонує “республіку””.

“Шахтарський торт” виготовляють лише у Луганську. За даними підприємства, щотижня випускають понад півтори тисячі таких тортів. Інформаційна кампанія щодо його брендування та створення нових десертів відбувається в межах культурної апропріації символів Луганська. Окупаційна влада намагається привласнити і переформатувати локальний символ, відокремивши його від української історії та контексту.

Що таке Шахтарський торт

Шахтарський торт — це популярний десерт, який ще до 2014 року був кулінарною візитівкою Луганська.

Відомо, що придуманий торт був у 60-ті роки у Луганську. Після затвердження технології на місцевому рівні та отримання нових зразків його було доставлено до Москви, але там реєструвати не стали, бо технологія була надто оригінальною для традиційних кондитерських рецептур. Через це не вдалося зберегти оригінальний рецепт “Шахтарського торта”. Виріб зареєстрували пізніше, коли цьому посприяв Володимир Шевченко — перший секретар Луганського обкому партії, який був родом з Луганська.

Вважається, що торт виконувався із трьох сортів шоколаду та горіхів. Його вага досягала кілограма. Були вироби, в які додавали чорнослив, згущене молоко, цедру та прикрашали фруктами з глазурі. Проте частину виробів оздоблювали лише троянди та завитки з чорного шоколаду.

“Шахтарський торт” був найвідомішим сувеніром, який привозили з Донбасу. Іноді він виступав у ролі хабаря або “подяки” за виконані послуги. Проте за радянських часів торт був дефіцитом навіть для самого Луганська.

Після 1991 року Луганська кондитерська фабрика увійшла до компанії АВК, яка продовжила випускати “Шахтарський торт” і він продовжив бути символом регіону.

Залишити відповідь