У тимчасово анексованому Криму окупаційна влада планує масштабні інфраструктурні проєкти з портом і залізничною мережею, для чого вирішено залучити китайський бізнес.
Про це повідомили у Службі зовнішньої розвідки України.
Так званий “глава” Криму Сергій Аксьонов заявив про попередні домовленості із китайськими компаніями щодо реалізації двох великих ініціатив: розширення Керченського морського порту та оновлення інфраструктури озера Донузлав, де базується російський військово-морський флот.
До ключових свідків проекту належить China State Construction Engineering Corporation (CSCEC) — одна з найбільших китайських будівельних компаній, здатна реалізовувати масштабні залізничні і транспортні проєкти. Окупанти планують запросити її представників відвідати Крим з метою остаточного узгодження угод.
Орієнтовна сума інвестицій становить близько 10 мільярдів доларів США.
Нагадаємо, Керченський порт широко використовується Росією для неофіційного «сірого» експорту товарів, а Донузлав є важливим військово-морським об’єктом РФ і ключовою частиною її Чорноморського флоту. Залучення Китаю може мати стратегічне значення для окупантів, але паралельно несе політичні ризики через санкції з боку США та ЄС.
У разі реалізації проєктів, Крим може перетворитись на ще більш важливий логістичний хаб для РФ, зміцнивши окупаційну інфраструктуру. Водночас участь китайських компаній у таких проєктах загрожує їхнім міжнародним репутаціям і може спровокувати додаткові санкційні ризики.
Нагадаємо, в угрупуванні “ЛНР” заявляли, що азійській інвестор планує зайти на окуповану частину Луганської області, щоб вкласти близько чотирьох млрд руб. (що приблизно дорівнює 50,8 мільйонам доларів США) у будівництво нового заводу з виробництва металоконструкцій.
Росіяни хочуть відновити у Луганську навчання іноземних студентів з Китаю. Також китайці планують відкрити в окупованому Луганську приватну загальноосвітню школу на 300 учнів.