Останні кілька років пропагандисти привласнюють перемогу у Другій Світовій війні виключно росіянам. І ця «Велика Перемога» стала ключовим інструментом пропаганди, виправдовуючи сучасні агресивні дії вже самої Росії.
Про це повідомляється у відеоексплейнері Реальної Газети.
За останні роки тема Великої перемоги в Росії стала справжнім культом. Там уже не обмежуються парадом, а влаштовують навіть театральні постановки, «щоб відчути велич моменту». Пропагандисти спотворюють історичну картину: друга світова війна з телеекранів не видається жахливою трагедією мільйонів, а навпаки — символом величі та навіть «обраності» російського народу.
З кожним роком Кремль робить новий крок у тому, щоб розширити «культ перемоги», що посилює наратив «можемо повторити».
Цього року до 9-го травня Росія проводить пропагандистські акції в 10 країнах, серед них Китай, ПАР, Індія та інші. На акціях дякують місцевим ветеранам за спільну перемогу. Це продовження російської політики зближення з Китаєм та африканськими країнами.
При цьому, пропаганда часто — і навмисно — забуває про європейських та американських союзників у перемозі над армією Гітлера.
Привласнюючи перемогу вибірковим народам і країнам, Росії зручніше виправдовувати власну агресію. Наприклад, за вторгненням в Україну стоїть ідея нібито «денацифікації» країни, дослівно — позбавлення від нацизму.
Цього року до 9-го травня Росія проводить пропагандистські акції в 10 країнах, серед них Китай, ПАР, Індія та інші. На акціях дякують місцевим ветеранам за спільну перемогу. Це продовження російської політики зближення з Китаєм та африканськими країнами.
При цьому, пропаганда часто — і навмисно — забуває про європейських та американських союзників у перемозі над армією Гітлера.
Привласнюючи перемогу вибірковим народам і країнам, Росії зручніше виправдовувати власну агресію. Наприклад, за вторгненням в Україну стоїть ідея нібито «денацифікації» країни, дослівно — позбавлення від нацизму.
Але нацизм було б не перемогти без відкриття британцями другого фронту і висадки у Франції. Точно так само, як і без Американського ленд-лізу, тобто техніки, озброєння та інших товарів, які США постачали в СРСР, Британію та іншим союзникам у боротьбі з нацизмом.
До 20% усієї військової техніки, яку Радянський Союз використовував у війні – були частиною Американського ленд-лізу. Без цієї допомоги перемогти було б неможливо.
Про українську ціну перемоги пропаганда також мовчить. За словами істориків, від 8 до 10 мільйонів жителів України, яка тоді була у складі СРСР, загинули під час Другої Світової війни.
Цифри неточні, адже не всі жертви можна було зафіксувати. Близько 5-6 мільйонів жителів України стали солдатами Червоної армії — чверть від загальної кількості військ.
Як повідомляла Реальна Газета, під час святкування так званого “дня перемоги” 9 травня, на окупованій Луганщини вводиться заборона на продаж алкоголю. Проте діятиме вона лише у місцях, де проводяться масові заходи.