Біля офісів мобільного оператора “Феникс” в окупованому Донецьку знову фіксують черги — цього разу серед абонентів, які вже проходили верифікацію раніше. Люди приходять через раптове блокування номерів, попри підтверджені дані.
Про це повідомляють в проросійському сегменті соціальних мереж та показують відповідні фотографії.
Користувачі розповідають, що після відключення зв’язку відновити номер дистанційно не вдається. Дзвінки на гарячу лінію результату не дають: оператори нібито відмовляються вірити наданій інформації та радять знову проходити процедуру підтвердження особисто.

Водночас у “Фениксі” заявляють, що блокують лише ті номери, власники яких не пройшли перевірку. Також під обмеження потрапляють абоненти, які після верифікації змінили паспортні дані. У компанії запевняють, що користувачам, які подали документи онлайн, обіцяють автоматичне розблокування.
Також оператор стверджує, що заявки на дистанційне підтвердження особи розглядають щонайменше 14 діб. До цього номер може бути заблокований.

У Донецьку раніше вже скаржилися на блокування номерів
На блокування номерів оператора “Фенікс”, які пройшли ідентифікацію, скаржилися щонайменше з листопада цього року. Постраждали номери, які підтверджували через інтернет. При цьому користувачі отримували відповідь, в якій зазначалося, що верифікацію вони пройшли. Але пізніше номери блокувалися без попередження і пояснення. Після цього користувачам доводилося відстоювати чергу до салону звʼязку.
Що відомо про верифікацію номерів “Фенікс”
Жителів ТОТ зобовʼязали до 1 листопада пройти верифікацію своїх телефонних номерів, які раніше купували за українськими паспортами чи “паспортами ЛДНР”. Під час процедури треба було вказати дані російських паспортів. Через це перед салонами звʼязку утворювалися великі черги. Деякі жителі їхали в інші міста, щоб менше стояти у чергах. Стверджувалося, що на верифікацію одного абонента “Фенікса” потрібно щонайменше 30 хвилин, тому за один день не вдається обслуговувати всіх.
В кінці жовтня зʼясувалося, що “Фенікс” не буде продовжувати терміни “верифікації” абонентів на окупованій Донеччині. І вже з 1 листопада абонентів почали блокувати. Тоді мобільний оператор заявив, що 21% від загальної кількості абонентів заблокують, бо російський паспорт вони не надали.
Схожа ситуація була на окупованій Луганщині. Там теж скаржилися на великі черги перед салонами звʼязку.
Яка ситуація з мобільним зв’язком в окупації
Мобільний зв’язок на тимчасово окупованих територіях працює через російські оператори. Причому в деяких населених пунктах мобільне покриття відсутнє взагалі. Наприклад, в Сіверськодонецьку, Рубіжному та Лисичанську з 2022 року мобільні вишки не запускають навмисне, щоб обмежити зв’язок для жителів міста, де перебуває багато російських військових. Весь цей час місто виживало без мобільного звʼязку.
Спочатку місцеві жителі лазили на дахи багатоповерхівок, щоб отримати доступ до мобільного покриття. Для виклику екстрених служб стали використовувати рації. Окупаційна адміністрація навіть похвалилася запуском кількох таксофонів, з яких можна було подзвонити в швидку чи рятувальникам.
У грудні ватажок угрупування “ЛНР” Леонід Пасічник заявив про запуск так званої локальної мобільної мережі в Сіверськодонецьку. Мережею можуть користуватися тільки власники SIM-карток оператора “МКС” і тільки щоб викликати екстрені служби. Зокрема, на номери 101, 102, 103 та 104.
Також Пасічник додав, що до кінця грудня окупанти планують запустити ту ж саму систему в Лисичанську, Рубіжному та Кремінній. Ці населені пункти без зв’язку та інтернету вже четвертий рік.
Водночас, жителі Сіверськодонецька поскаржилися, що після запуску локальної мережі в місті перестали працювати саморобні посилювачі сигналу. Обладнання, яке люди встановлювали самостійно для покращення мобільного зв’язку та інтернету, вийшло з ладу.











