Знижки на стоматологію, лотереї та садові шланги. Як кандидати у мері Костянтинівки порушують законодавство і маніпулюють прихильністю виборців


25 жовтня — день виборів. Центральна виборча комісія зазначає, що 15 вересня розпочалось висування кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, реєстрація яких продовжиться до 24 вересня. Тим часом кандидати не лише презентують виборцям програми розвитку, команду, напрямок партії, але й займаються відвертим піаром, розповсюджуванням фейків, створенням штучного позитивного іміджу і відвертими маніпуляціями.

Один з кандидатів на посаду міського голови м. Костянтинівки, Сергій Чертков, вирішив на агітаційних білбордах пропіарити свою кандидатури, «заманюючи» голоси виборців за допомогою подарунків та соціальних ініціатив під прикриттям конкурсу. Де тут порушення виборчого законодавства і маніпуляція – розбиралися фактчекери.

МЕСЕДЖ: «Моє місто – мій дім! Костянтинівці, беріть участь у конкурсі та вигравайте призи для благоустрою двору» (білборди Сергія Черткова, у м. Костянтинівка, фото 1).

ВЕРДИКТ: МАНІПУЛЯЦІЯ

Згідно з Законом України «Про місцеві вибори» у ст. 54. «Строки, форми і умови проведення передвиборної агітації» вказано, що «кандидати мають право розпочати свою передвиборну агітацію з дня, наступного за днем прийняття відповідною територіальною виборчою комісією рішення про реєстрацію кандидатів». Центральна виборча комісія зазначає, що 15 вересня 2020 року розпочалася реєстрація кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

Тому, до 15 вересня кандидати не могли проводити ніяких передвиборних агітацій, але стаття про агітаційні білборди Сергія Черткова та кандидатів з інших міст з’явилася на «Depo.ua», суспільно-політичному порталі, ще 21 серпня 2020 року, а проведення конкурсу «Моє місто – мій дім» розпочалось 6 вересня 2020 року. Так це була опосередкована агітація, завуальована під конкурс. Проте вона напряму була пов’язана з особою Черткова. Проведення агітації поза строками  тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб − від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян згідно з Кодексом України про адміністративні правопорушення.

Сергій Чертков на своїй Facebook-сторінці висвітлює призи, які виборці отримали за конкурс «Моє місто – мій дім!»:

Кандидат надає сертифікат на 5000 грн. дитячому садку «Топольок», хоча згідно з Кодексом України про адміністративні правопорушення у ст. 212-10. «Порушення обмежень щодо ведення передвиборної агітації, агітації референдуму» вказано, що «надання виборцям, грошових коштів чи безоплатно або на пільгових умовах товарів (крім матеріалів агітації, визначених законом), пільг, переваг, подарункових сертифікатів, послуг за умови, що їх вартість не перевищує 0,06 неоподатковуваного мінімуму доходів громадян (прожитковий мінімум із 1 липня – 2118 грн х 50% = 1059 грн.), тягнуть за собою накладення штрафу від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян». Надання сертифікату в 5000 грн. є адміністративним правопорушенням, адже згідно кодексу вартість не повинна перевищувати 1059 грн.

2. Виборці також виграли візок з поливальним шлангом Claber ECOSEI Kit 1/2-60м за допомогою лотереї, але згідно з Законом України «Про місцеві вибори» у ст. 60. «Обмеження щодо ведення передвиборної агітації» затверджено, що «забороняється проводити передвиборну агітацію, що супроводжується наданням виборцям, кредитів, лотерейних білетів, товарів (крім товарів, що містять візуальні зображення назви, символіки, прапора місцевої організації партії, яка є суб’єктом виборчого процесу, за умови, що вартість таких товарів не перевищує 5 відсотків розміру мінімальної заробітної плати) та інших матеріальних цінностей або робіт чи послуг». У Державному бюджеті України зазначено, що на 1 вересня 2020 року мінімальну заробітну плату складає 5000 гривень, а 5 % від 5000 грн – 250 грн. Наразі візок не є товаром виборчого процесу та його вартість перевищує 250 грн.

Надання лотерейних білетів також забороняється передвиборною агітацією, а якщо аналізувати перелік призів за конкурс (фото 2), то ця сума відносно перевищує встановлену вартість товарів.

3. Білборд Соціальної ініціативи Сергія Черткова з зображення самого депутата і написом: «Для підтримки літніх людей: Пільгова стоматологія» та контактним телефоном для звернень (фото 3), згідно з вищезазначеним кодексом тягне за собою накладення штрафу від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Отже, передвиборна агітація Сергія Черткова є маніпуляцією, порушує законодавство від недотримання дати початку агітаційної програми до надання виборцям послуг або товарів, які не підпадають під цінову політику адміністративного кодексу та не є суб’єктами виборчого процесу.

Аналогічним шляхом пішов й інший кандидат у мери міста,  Олександр Кулік, який 13 вересня 2020 року провів конкурс «Клік на Кулик: включи улюблене місто!» та надавав переможцям в різних номінаціях грошові призи у розмірі 2000 грн.

,

Добавить комментарий